Ustawa Cookie - Wykorzystujemy cookies w celu poprawnego wyświetlenia strony. Wiemy - można bez nich żyć - tylko po co?

Nowa kadra młodzieżowa, A-MIX bez zmian!

Biegi narciarskie Polska -> Artykuły

2013-04-14

kadra 2012 13
W sobotę 13 kwietnia w siedzibie Polskiego Związku Narciarskiego przy ul.Mieszczańskiej w Krakowie odbyła się posezonowa komisja biegów narciarskich PZN.


Głównymi punktami dyskusji było omówienie zrealizowanych zadań przez trenerów poszczególnych kadr, a także ustalenie kandydatur do grup szkoleniowych na nowy sezon. Do podsumowania  sezonu wrócimy jeszcze nie raz, teraz zajmiemy się nowymi składami kadry młodzieżowej. Kadra A-MIX (na zdjęciu) pozostaje bez zmian.

Jak zwykle w tej sytuacji nie obyło się bez gorących dyskusji, trenerzy kadry młodzieżowej mieli inną wizję niż reszta członków komisji. Jednak znaleziono salomonowe rozwiązanie i po raz pierwszy w historii obrad komisji biegów głosowano imiennie nad kandydaturą poszczególnych zgłoszonych zawodników.
Dodam, że zdecydowana większość członków komisji biegów to czynni trenerzy biegów narciarskich!

Każdy członek komisji mógł wytypować po czworo zawodniczek i zawodników do kadry młodzieżowej. Wyboru dokonywano z grupy liczącej łacznie kilkanaście nazwisk. Dlaczego tylko po cztery nazwiska? Wszystko wskutek tego, że zwycięzcy Rankingu PZN w kategoriach junior/ka A i B wg. wytycznych PZNu mają obligatoryjnie zapewnione miejsce w kadrze.

Głosy liczyli Zbigniew Banet - prezes LKS Klimczok Bystra i niżej podpisany.

Wśród pań do Marzeny Maciulewicz ('93) i Karoliny Trzaski ('95)- zwyciężczyń rankingu PZN dołączyły: Ewelina Marcisz ('91)  z MKS Halicz Ustrzyki Dolne, Emilia Romanowicz ('90) z UKS Puszcza Supraśl, Urszula Łętocha ('94) z KS Śnieżka Karpacz i Magdalena Kozielska ('91) z UKS Regle Kościelisko.

Do zwycięzców rankingu panów, czyli Konrada Motora ('93) z AZS Katowice i Mateusza Chowaniaka ('95) z UKS Regle Kościelisko po głosowaniu dołączono: Wojciecha Suchwałko ('94) z KS Obidowiec Obidowa, Tomasza Garbienia ('94) z KS Śnieżki Karpacz, Dawida Brila ('94) z MUKS Podkarpacie Jedlicze i Bartłomieja Ruckiego ('95) z NKS Trójwieś Beskidzka.

Jak widać kadry, szczególnie męska część została znacznie odmłodzona, oprócz Konrada Motora wszyscy panowie będą w przyszłym sezonie juniorami A.

Jak jednak będą wyglądać ostateczne składy dowiemy się niebawem po zebraniu zarządu PZN. Komisja biegów PZN jest tylko ciałem doradczym, bez możliwości podejmowania wiążących kogokolwiek decyzji, może zdarzyć się sytuacja, że połowa nazwisk w kadrze młodzieżowej będzie inna. Decydujące zdanie w tej kwestii ma zarząd Polskiego Związku Narciarskiego.

Kuba Cieślar

Komentarze - 31

gość

Opublikowano: 2013-04-14 20:16:02

a co z zawodnikami,którzy tyle lat trenowali i osiągali wysokie wyniki a teraz zostali "usunięci" z kadry??? Jaki jest sens przyjmowania kadrowiczów na jeden rok? Durne są te wasze wizje...

ontario

Opublikowano: 2013-04-14 20:49:46

"Głosy liczyła komisja w składzie Zbigniew Banet, prezes LKS Klimczok Bystra i niżej podpisany." Ulala, głosowanie jawne i aż tak liczna komisja. Dla kogoś z zewnątrz to wygląda jak niezłe bajoro. PS. 23-letnia Romanowicz w kadrze młodzieżowej?

jorg

Opublikowano: 2013-04-14 21:04:09

Komisja wybierała kadrę? a od czego są trenerzy. To chyba trener danej kadry narodowej powołuje zawodników a nie jakaś komisja, to znaczy że się dogadujemy ja zagłosuję na twoich a ty na moich i wszystko pasuje. A ja się pytam szanowną komisje gdzie jest dwukrotna srebrna medalistka M.P i OOM Dominika Bielecka. Jest mi wstyd za tych ludzi którzy decydują o polskich biegach i marnują kolejny wielki talent jakim jest Dominika.

ja

Opublikowano: 2013-04-14 21:21:02

ontario-dla kogoś z zewnątrz to niezła komedia "dzięki" takim ludziom marnuje się nie jeden polski talent...!

kibic młodych biegaczy!

Opublikowano: 2013-04-14 21:47:36

Dla Mnie tez są chore te zasady wybierania kadry... W kadrze młodzieżowej powinny znaleźć się zawodniczki z kat. Juniorka A i B. Nikt nie patrzy na zawodników i zawodniczki, którzy mają talent, ale niestety w swoich klubach nie mają warunków, żeby się dalej rozwijac sportowo... Wgl nie jest brana pod uwagę D. Bielecka, M . Czusz i inne zawodniczki...? Uważam, że dziewczyny te mają wielki potencjał w sobie... Przezcież z tego co mi wiadomo, M.Czusz zdobyła historyczny medal dla Lubelszczyzny w biagach narciarskich!!! PS. Niedługo skończą się polskie biegi na dobre! Gratulacje!!

XXX

Opublikowano: 2013-04-14 21:52:14

A co z Mariuszem Dziadkowcem?? Taki talent sie zapowiadał.

XXX

Opublikowano: 2013-04-14 22:01:36

Mistrzostwa Lubelszczyzny jak widać to impreza przewyższająca rangę mistrzostw Polski.. szkoda, że nic o niej nie słyszymy w żadnym radiu czy telewizji.. Jak dla mnie to szkoda mi Dominiki Hulawy, która moim zdaniem powinna znalezc się w kadrze!!!

xoxo

Opublikowano: 2013-04-14 22:06:48

a gdzie Dominika Bielecka i Dominika Hulawy?! poza tym po co do kadry z zawodnikami jak po roku są z nich usuwani? przeciez dajcie im szanse przez rok to musza wejsc w ten tok treningowy jaki im narzuca trenerzy kadry a tu wszyscy leca w kulki i nie ma wynikow i zaraz z kadry wyrzuca! dajcie im czas bo przez rok trzeba treningow zeby pozniej to procentowolo w "kadrze" i gdzie tu logika?

XXX

Opublikowano: 2013-04-14 22:10:14

[quote]a gdzie Dominika Bielecka i Dominika Hulawy?! poza tym po co do kadry z zawodnikami jak po roku są z nich usuwani? przeciez dajcie im szanse przez rok to musza wejsc w ten tok treningowy jaki im narzuca trenerzy kadry a tu wszyscy leca w kulki i nie ma wynikow i zaraz z kadry wyrzuca! dajcie im czas bo przez rok trzeba treningow zeby pozniej to procentowolo w "kadrze" i gdzie tu logika?[/quote] Zgodzę się.. robi się kolorowo heh..;)

kibic młodych biegaczy!

Opublikowano: 2013-04-14 22:29:51

Z tego co się orientuję biegami narciarskimi w Polce-to Magdalena Czusz zdobyła historyczny medal dla Lubelszczyzny na zawodach lokalnych-tylko na Ogólnopolskiej olimpiadzie Mlodziezy! NIkt nie docenia talentów rokujących w przyszłości zawodniczek i zawodników! Dużo zawodników, oprócz talentu, ma doskonałe predyspozycje fizyczne... ale kogo to obchodzi...

qwertyuiop

Opublikowano: 2013-04-15 20:27:10

Prosze Was nie pogrążajcie się z Magdelena Czusz! dziewczyna chodzi po trasie a Wy takie rzeczy pisujecie??? nie ma talentu! są inne nie docenione zawodniczki...

kibic młodych biegaczy!

Opublikowano: 2013-04-14 22:34:43

http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/370539,magdalena-czusz-zdobyla-historyczny-medal-dla-lubelszczyzny,id,t.html?cookie=1

Kaisa

Opublikowano: 2013-04-15 06:04:24

Miejmy nadzieję, że zarząd podejmnie pierwszy raz normalną decyzję i będzie się w końcu sugerowł propozycją trenera kadry a nie jakąś nieporadną komisją biegów.

wiktor

Opublikowano: 2013-04-15 06:09:10

Widać, że załatwiono cały śląsk, jeden Rucki, który i tak wyleci bo zgodnie z wytycznymi tylko jeden junior B wchodzi z rankingu

xyz

Opublikowano: 2013-04-15 09:21:54

Jaki sens brać do Kadry zawodniczkę, która ma 23 lata?? Albo z rocznika 1991? regulamin chyba mówi, że Kadra Młodziżowa jest do 23 lat! Wiec za rok wg przepisów te dziewczyny będą wyrzucone z Kadry... (chyba, że będą w Niej jeszcze mając po 24-25 lat... tak jak co niektóre zawodniczki!!) Patrząc przyszlościowo lepiej byłoby powołać więcej zawodniczek z rocz. 1995-1993 ... Noo ale po co... >??! To jest właśnie "Polska"-i beznadziejne metody szkolenia! PS. Tak samo jest z Juniorami A : Co robi w Kadrze zawodnik, który w rankingu posezonowym zajmuje 7, 8 miejsce...?? To już nie ma lepszych od Nich????

Znawcatematu

Opublikowano: 2013-04-16 08:25:01

W kadrze powinny być tylko zawodnicy przez lata odrzucane, które nigdy nie zasmakowały przygotowań w reprezentacji oraz Ci którzy na to zasłużyli pobytem w kadrze: Kobiety: Marcela Marcisz, Emilia Romanowicz, Dominika Bielecka, Dominika Hulawy oraz Marzena Maciulewicz i Karolina Trzaska Mężczyźni: Mariusz Michoń Dziadkowiec, Patrycjusz Polok, Mateusz Chowaniak, Konrad Motor, Andrzej Pradziad, Wojciech Suchwałko Każda inna osoba z poza tej grupy, która wejdzie to tylko przez układy na które niestety nie ma rady.

xyz

Opublikowano: 2013-04-16 09:06:54

Zawodnicza z z Tomaszowskiego klubu M. Czusz zdobywała medale indywidualne jak i w team sprintach na Ogólnopolskiej Olimpiadzie Młodzeży!! Tak samo wraz z koleżankami klubowymi II-gi rok z rzędu zdobywa medale na Drużynowych Mistrzostawach Polski! NIe przez przypadek Tomaszów czwarty rok z rzędu jest liderem i wygraywa klas. generalną w Biegu na Igrzyska!! "Z nieba" im to nie spada... W ostatnich latach Tomaszów bardzo się rozwinął, z roku na rok są coraz lepsze warunki do biegania na trasie -chociaż jest to miasto polożone nie w górach, a na obszarach nizinnych...! Pewnie nigdy tam nie byłeś i nie jesteś zorientowany w sytuacji.. a się wypowiadasz!! W Tomaszowie jest duużo młodych zawodniczek i zawodniików, którzy nie zostali zauważeni przez wyższe władze... i pewnie dłuugo tak pozostanie... Pozdrawiam!

unnamed

Opublikowano: 2013-04-16 20:45:46

Tomaszów wygrywa klasyfikację Biegu na Igrzyska tylko i wyłącznie dlatego, że ma sporą przewagę liczebną zawodników młodszych kategorii. Jeśli chodzi o Magdę, to zrobiła medal an OOM rok temu, więc do obecnego sezonu to się nie liczy. Team sprint nie ma co dawać za przykład bo każdy wie jak jest, w juniorkach A. Krótko - argument śmieszny. Po za tym, czy piszesz tylko dlatego, że jesteś jej dobrym znajomym? Wystarczyło zobaczyć ją na trasie w tym sezonie. Tyle na Jej temat.

unnamed

Opublikowano: 2013-04-16 20:53:50

Po za tym, jeżeli ktoś chociaż trochę się orientuje w wynikach z tego sezonu. Dawid Bril i Urszula Łętocha, to jedne wielkie nieporozumienia co do kadry. Osoby, które (porównując do innych biegaczy z tej kategorii) chodziły po trasie lądują w kadrze? Zdecydowane NIE! Ale znając polskie biegi i wpływy bliskich im osób dziwnym trafem zostaną w nich przez "głosowanie".

aa

Opublikowano: 2013-04-16 21:43:22

Osoby, które niegdy nie miały styczności z narciarstwem biegowym ani nie znają zawodniczek i zawodników z Polski niech sobie dadzą spokój z dodawaniem komentarzy na tym portalu i zajmą się czymś porzytecznym...! I tak nikt z "górnej półki" tego nie czyta, więc nie wiem po co jakieś spory i nieporozumienia...!!

staszek skiza

Opublikowano: 2013-04-17 08:19:22

Co do "górnej półki" to się mylisz!

Konrad Rakowski

Opublikowano: 2013-04-17 12:37:07

I jakie to ma znaczenie kto czyta komentarze? Niech Ci u góry się zajmą tym czym powinni, a kibice niech sobie komentują. Akurat pod tym newsem jest bardzo konstruktywna i raczej kulturalna dyskusja.

Elżbieta

Opublikowano: 2013-04-17 10:48:16

Kadra Mlodzieżowa zostala odmlodzona. Tylko co teraz ? Zawodniczki z rocznika 90 i 91 z kim beda trenowac? z cempa? hahaha. Dlaczego Mateusz Ligocki nie jest w kadrze? Marcin Rzeszótko?Martyna Galewicz? Po glosowaniu trenerow nikt sobie nie zdaje sprawy ze ci mlodzi zawodnicy poprzez nieobecnosc w szkole beda miec problemy z zaliczaniem przedmiotów.

kkkk

Opublikowano: 2013-04-17 10:54:50

No też prawda Pani Elu.. A Justyna Mordarska?? Też ładnie się prezentowała.. Ale nikt nie zauważył i stratań i jaki postęp zorobiła Dominika Hulawy.. Moim zdaniem ona powinna być w kadrze! hmm i fakt po jednym roku nie powinno się wyrzucać osób z kadrze.. Każdy może mieć gorszy sezon, przez samo wejście do kadry dla każdego trenning jest inny.. w pierswszym roku może to być takie większe zapoznanie, ogarnięcie się a pozniej moze akurat bedzie lepszy wynik....A na rok to tak się opłaca iść do tej kadry, że nie wiem.. Czy zawodnicy odtrzymują jakies stypendium?? Pytam bo nie wiem.. Idac do kadry trzeba liczyc się ze wszystkim. w wieku chociażby 20 czy ileś tam lat każdy chciałby mieć dla siebie pieniądz.. A czasem bywa tak, że zawodnicy zapier** tyle lat a dalej nic nie mają...

edzio

Opublikowano: 2013-04-17 20:50:09

Zgadzam się z tym że nie powinno się wyrzucać zawodników po jednym roku z kadry. Należy im dać szanse co najmniej 2 lata.

werka

Opublikowano: 2013-04-18 07:08:33

[quote]Zgadzam się z tym że nie powinno się wyrzucać zawodników po jednym roku z kadry. Należy im dać szanse co najmniej 2 lata.[/quote] To co w takim razie z tymi, którzy ich regularnie leją nie mając ku temu możliwości: słabszy sprzęt brak śniegu 1-2 obozy w roku i to wszystko - a wiadomo jak niektórzy do tej kadry się dostają.

edzio

Opublikowano: 2013-04-18 08:00:41

[quote]Zgadzam się z tym że nie powinno się wyrzucać zawodników po jednym roku z kadry. Należy im dać szanse co najmniej 2 lata. To co w takim razie z tymi, którzy ich regularnie leją nie mając ku temu możliwości: słabszy sprzęt brak śniegu 1-2 obozy w roku i to wszystko - a wiadomo jak niektórzy do tej kadry się dostają.[/quote] To jakbyś mi mogła wyjaśnić jak oni się dostają do kadry - bo ja nie wiem. Pokaż mi chociaż jednego zawodnika(wyjątek Motor) który od razu po jednym roku biegał a był zwycięzcą rankingu junior A lub B. Ciekawy jestem co za rok zrobimy z dwoma juniorami B. Powinnaś zadać pytanie co zrobić z pozostałymi zawodnikami którzy biegają dobrze w Polsce, i jak ich zatrzymać w biegach narciarskich. Jak znajdziesz złoty środek to będę bardzo wdzięczny.

Maria

Opublikowano: 2013-04-19 13:18:09

[quote]Zgadzam się z tym że nie powinno się wyrzucać zawodników po jednym roku z kadry. Należy im dać szanse co najmniej 2 lata. To co w takim razie z tymi, którzy ich regularnie leją nie mając ku temu możliwości: słabszy sprzęt brak śniegu 1-2 obozy w roku i to wszystko - a wiadomo jak niektórzy do tej kadry się dostają. To jakbyś mi mogła wyjaśnić jak oni się dostają do kadry - bo ja nie wiem. Pokaż mi chociaż jednego zawodnika(wyjątek Motor) który od razu po jednym roku biegał a był zwycięzcą rankingu junior A lub B. Ciekawy jestem co za rok zrobimy z dwoma juniorami B. Powinnaś zadać pytanie co zrobić z pozostałymi zawodnikami którzy biegają dobrze w Polsce, i jak ich zatrzymać w biegach narciarskich. Jak znajdziesz złoty środek to będę bardzo wdzięczny.[/quote] W kadrze mają być te osoby, którzy są wymienieni, brakuje jedynie Krzysia Kukuczki. Pozostali jak nie mają znajomości to ich problem, w sporcie tak jest, że trzeba mieć znajomości i tyle. To też jeden z elementów rywalizacji. A opowiadanie, że ta i ten nie mają możliwości to ich problem. Osoby zaproponowane mają możliwości i znajomości więc jak najbardziej się do kadry nadają

czolg

Opublikowano: 2013-04-19 17:31:31

Dobra kadra nie jest zla, a co na to trener Michon? Syna w niej ma. Afera?

wiki

Opublikowano: 2013-05-10 20:38:27

Ciekawi mnie skład zatwierdzony przez PZN, wszystkie kraje już mają wszystko ustalone.

fxdb

Opublikowano: 2013-05-11 23:12:26

Kiedy pojawi się oficjalny komunikat dot. składu Kadry w biegach narciarskich?? Pewnie znając polskich działaczy, to tydzień przed rozpoczeciem sezonu, żeby nie było juz możliwości wprowadzania zmian.. ! Żenujące...!!!

Aby od razu dodać komentarz zarejestruj/zaloguj się na naszym portalu. Ze względu na problemy z botami komentarze niezalogowanych ukazywać się będą najszybciej jak to możliwe, ale dopiero po akceptacji.

* - pola obowiązkowe



Reklama

Prawa autorskie © skipol.pl