Ustawa Cookie - Wykorzystujemy cookies w celu poprawnego wyświetlenia strony. Wiemy - można bez nich żyć - tylko po co?

Mistrzowskie tytuły w biegach klasykiem dla Kornelii Kubińskiej i Dominika Burego [WYNIKI]

Biegi narciarskie Polska -> Wyniki

2017-02-12

Drugi dzień MP seniorów to biegi stylem klasycznym na dystansie na 5 i 10 km. Zwycięstwa odnieśli Kornelia Kubińska z AZS AWF Katowice, oraz Dominik Bury z MKS Istebna

 

 

Kornelia Kubińska zdobyłą dzisiaj swój drugi medalMPS 2017,  złoty w biegu stylem klasycznym na 5 kilometrów. Druga na mecie zameldowała się Urszula Łętocha, brąz dla Izabeli Marcisz.

Tutaj zwycięstwo nie podlegało dyskusji, prawie minutowa przewaga nad drugą zawodniczką takiej nie dopuszcza (dyskusji). Jest jednak jedno ale, Łętocha, która biegała na MŚJ i U-23 w amerykańskim Park City, przebywała tam ponad tydzień na wysokości ponad 1700 m.n.p.m. Czyli była na obozie wysokościowym? Jak wszyscy pewnie wiemy, a głosi (głosiła) to także fachowa literatura, szczyt formy przychodzi po takim przewyższeniu po około 7-10 dniach. Wcześniej biega się ciężko. Podobnie wygląda niestety sytuacja Klaudii Kołodziej (dzisiaj piąta) i Agaty Warło (8 miejsce). Niepodzianka to z pewnoscią brąz Mistrzostw Polski 17 letniej Izabeli Marcisz, najmłodszej z trzech sióstr biegających na nartach. Tutaj brawo za trafienie z formą, aż strach pomyśleć jak Iza pobiegałaby w Erzurum (EYOF).

Czwarta lokata Marceli Marcisz pozostawia pewnien niedosyt głównie zawodniczce, ale tutaj składamy gratulacje za pogodzenie pracy zawodowej (trenerka w SMS Szklarska Poręba) z treningami. Kolejna niespodzianka to szóste miejsce Moniki Skinder. Do swoich biegów w sprintach zdążyła nas przyzwyczaić, jednak szóste miejsce w biegu na 5 kilometrów nominalnej juniorki C musi budzić szacunek. Jak pisałem już wczoraj dziwne te MP Seniorów, w pierwszej dziesiątce klasyfikacji mamy seniorek aż cztery. Ale cóż, takie mamy mistrzostwa jakie tej dyscypliny traktowanie. Siódme i dziewiąte miejsce to kolejne juniorki B (%2799%2700) Eliza Rucka i Marcelina Wojtyła.

Pozostałe nasze kadrowiczki to 11 miejsce Pradziad i 13 Boczkowskiej.

Nie startowały dzisiaj Ewelina Marcisz i Martyna Galewicz, które są chore po powrocie z Uniwersjady w Kazachstanie. Panie mają także odpuścić - wg słów trenera Cempy - start w pucharze świata w Estonii i być gotowe na Lahti. Co z Łetochą? Tego niestety nie wiemy.

 

Niepokojąca jest jeszcze jedna kwestia dotycząca sztafety na Mistrzostwach Świata w Falun.Sztafeta ma być rozegrana 2 lutego, a już czwartego Justyna Kowalczyk ma wystartować w Biegu Piastów w Jakuszycach. Czyli start w sztafecie, samolot do W-wy, potem dotarcie do Jakuszyc i start? Zobaczymy. Fakt, że już parę razy zdarzyło się Justynie Kowalczyk startować dzień po dniu w różnych odległych miejscach, jednak jak wyjdzie okaże się pewnie po klasycznej 10-tce w Lahti.

WYNIKI KOBIET

 

Wsród mężczyzn najlepszy jest Dominik Bury, który pokonał o ponad 30 sekund Jana Antolca, a trzeci na mecie i tutaj małą sensacja Michał Skowron z MKS Karkonosze  Sporty Zimowe Jelenia Góra. Czwarty był Maciej Staręga. 

Zwycięstwo Burego niespodzianką nie jest w żadnym stopniu, patrząc na jego FIS-punkty niespodzianką byłby inny medal niż złoto. Półminutowa strata Antolca także nie wbudza kontrowersji, panowie po prostu tak biegają. Niespodzianką, przez duże N jest lokata Skowrona, 19 latek z MKS Karkonosze, trenowany przez starszego brata zdobył dzisiaj swój pierwszy medal "dorosłych" Mistrzostw Polski. osobiście trochę żałuję, że na starcie zabrakło Macieja Popielucha, walka tych dwóch klasykiem byłaby z pewnością ciekawa. Jeżeli ktoś jest zawiedziony czwartym miejscem Maćka Staregi to trudno, Maciek ma pobiegać w Falun, reszta jest drogą do celu. Paweł Klisz piąty, szósty Kamil Bury, siódmy Konrad Motor.

Tutaj pochylmy się nad Motorem, Konrad, którego jest to drugi start od ponad roku (po wczorajszych sprintach) zaskoczył pozytywnie. Wczorajszych sprintów nie zaliczył do udanych, ale jak stwierdził w półfinałach go po prostu odcięło. Dzisiaj zabrakło mu do medalu 8,5 sekundy, czyli rysuje się szansa na powrót do biegania, oby.

Aspirujący do kadry Andrzej Pradziad przegrał wprawdzie z kadrowiczami z kadry A, ale już trójka zawodników młodzieżówki musiała uznać wyższość zawodnika z UKS Kościelisko.

Jedyny nasz reprezentant w Mistrzostwach Świata Juniorów w USA Mateusz Haratyk dzisiaj zajął 11 miejsce (drugi nie senior w wynikach) jednak Mateusz także jest po wysokogórskim pobycie w USA (patrz Warło, Kołodziej i Łętocha).

W biegach męskich wygląda to lepiej niż u kobiet, w TOP 10 mamy tylko jednego juniora.

 

WYNIKI MĘŻCZYZN

 

kace

 

Komentarze - 50

??

Opublikowano: 2017-02-12 12:56:00

patrząc na wyniki nasuwa się jeden wniosek - dobrą robotę robią wyłącznie trenerzy klubowi. Co z kadrą młodzieżową chłopaków? A dziewczyn to już w ogóle. A argument, że dla nich celem był MŚJ to farsa - patrząc w szczególności u dziewczyn na wyniki. W czołowej 6 są 3 seniorki, 2 dziewczyny z żadnej kadry i jedna z młodzieżówki. Gdzie reszta z młodzieżówki - po dziewczynach rocznik 2000 :))

kibic

Opublikowano: 2017-02-12 13:13:00

rozumiem, że te Mistrzostwa kraju służyły wyłonieniu kadry na Mistrzostwa Świata? Strasznie to wszystko w polskich biegach wygląda, obraz nędzy i rozpaczy. Mistrzyniami kraju zostają zawodniczki zajmujące ostatnie miejsca w Pucharze Swiata. Albo ktoś w końcu przejrzy na oczy i grubą kreską odetnie od trenowania trenerów dziewczyn, albo juniorki B, w życiu do tej kadry nie powinny wstępować.

Obserwator

Opublikowano: 2017-02-12 13:41:00

Miejmy nadzieje ze trenerzy klubowi nie oddadzą czołowych juniorek B w ręce kadry, bo skończy sie jak z Boczkowską...

kk

Opublikowano: 2017-02-12 13:15:40

nasza kadra ?he he widać co się w niej zaWARŁO! PS.BRAWO EKSPERCI OD SZKOLENIA CENTRALNEGO, WAM KURY.............. PROWADZAĆ Analizując wyniki widać co nasi najlepsi kadrowi szkoleniowcy potrafią zrobić - olbrzymie nic.

pzn

Opublikowano: 2017-02-12 13:35:48

jakie szkolenie centralne - centralne to chyba ono jest tylko ze względu na to, że chlopaki i dziewczyny to samo robią, bez względu na predyspozycje itp, no oczywiscie chlopcy dluzej :)) Z chęcia spojrzałbym w notatki trenerskie i jak tam wyląda ich spersonalizowany system szkoleniowy pod każdego zawodnika. A potem popytałbym zaowdników czy tak wyglądają ich treningi, czy wszyscy robią to samo. Bo z wywiadu z Ulą Łętochą z wczoraj na stronie PZN wynika, że tak to właśnie wygląda. Brawo Ula za odwagę !!!!

Obserwator

Opublikowano: 2017-02-12 13:45:07

Szkoda dziewczyn, Warlo, Boczkowska, Pradziad,Letocha biegaja gorzej niż biegały, a wnioski trenerzy powinni wyciągnąć sami i nie szukac głupich wymówek, bo prawda jest taka ze cała kadra zamiast iść do przodu notuje regres.

kk

Opublikowano: 2017-02-12 13:16:45

ps. bardzo kibicuję Agacie

kibic

Opublikowano: 2017-02-12 13:27:02

ja też, bo była też perełką, jak Boczkowska a teraz Skinder, Marcisz.. Jest mi tych kadrowiczek po prostu szkoda - jak cholerneo trzeba mieć pecha, żeby trafić w ręce takiej niudolnej kadry trenerskiej! Skipolu - proponuję wywiad z p. Migdał oraz z p. Cempą - z chęcią poczytam, jaką nową myśl trenerską będą propagować. Bo, że biegi są dyscypliną wytrzymałościową i najlepsze wyniki osiąga się z czasem, to wszyscy wiemy. Ale te dziewczyny rywalizowały na MŚJ z rywalkami w swoim wieku...i były na szarym końcu. I w Polsce dostają łomot od niekadrowiczek.

Obserwator

Opublikowano: 2017-02-12 13:42:43

WYDAJE MI SIE ze p. migdał nie ma zbyt wiele do powiedzenia w kwestii treningu...

:-D

Opublikowano: 2017-02-12 14:06:07

..ostatni raz była widziana na liście płac ;-)

..

Opublikowano: 2017-02-12 14:36:10

na stronie PZN ma stanowisko trenera młodzieżówki dziewczyn, więc niech zmieni stanowisko, skoro nie ma nic do powiedzenia. Żyjemy już trochę w innej Polsce niż dawno temu i do stołka nie jest się przykutym dożywotnio. W żadnej organizacji taki pracownik nie miałby przedłużonej umowy o pracę!

..

Opublikowano: 2017-02-12 13:45:15

a trener Cempa w Przegladzie sportowym się żali, że taka polska mentalność...żeby narzekać. Ta polska mentalność póki co utrzymuje takich nieudolnych trenerów, co nie ma żadnego uzasadnienia. W jakiś sposób należy wymóc na PZNie zmianę trenerską na pewno u kobiet. A jeśli Kubińska tak lubi trenować z Cempą, to niech to robi za swoje pieniądze. Bo MP pokazały, że na jej miejsce jest kilka innych dziewczyn z potencjałem. Młodszych o kilkanaście lat a nie ustępujących jej w wynikach, nawet pomimo dzisiejszego zwycięstwa.

haha

Opublikowano: 2017-02-12 13:54:00

Po prostu zawody Pucharu Grupy Azoty, kadra dostaje w ciry od jun.A i B :)). Gdyby zabrać Burego i Staręgę, to prawie jak zawody w WIśle tydzień czy dwa temu .

znawca sportu

Opublikowano: 2017-02-12 14:04:20

Dajcie spokój trenerom, to nie jest tylko ich wylacznie wina. Winni są zawodnicy, to sport w którym duzo zalezy od swoich predyspozycji i treningu, trener wynikow nie zrobi, tu trzeba biegać i tyle! Drodzy zawodnicy mniej fejsbokow, instagramow - wiecej trenowania i wyniki same przyjdą!

.

Opublikowano: 2017-02-12 14:51:55

Kubinskiej przyszły? Kiedykolwiek? Chyba tylko w Vancouver;)

Obserwator

Opublikowano: 2017-02-12 16:01:53

Trenując w klubach zawodnicy kadry mieli lepsze wyniki. Jak dostaje sie dobry materiał na potencjalnego reprezentanta polski w przyszłości to trzeba go dobrze poprowadzić. Trening i inne elementu składowe dobrego wyniku powinny byc DOSTOSOWANE do zawodnika a nie odwrotnie..

Obserwator

Opublikowano: 2017-02-12 16:07:13

Rozumiem ze wszyscy znawcy, tacy jak moj poprzednik, uważają ze polskie biegi nie potrzebują ratunku i to wszystko wina zawodnika który złe wykonuje trening, albo moze wogóle go nie robi.. te dzieciaki i starsi poświęcają temu całe życie i co z tego maja? Moze wypadałoby sie zastanowić nad większa indywidualizacja i dostosowaniem treningu do zawodnika a nie odwrotnie. Biegi przecież mamy na takim poziomie ze nie potrzebujemy np obozów szkoleniowych dla juniorów organizowanych od 2 lat przez Norwegię. My jesteśmy lepsi od nich i nie musimy sie doszkalać, dlatego od 2 lat nikt na taki oboz nie pojechał..

mhmmm

Opublikowano: 2017-02-12 14:40:04

bez względu na to czy nasze kadrowiczki są na przewyższeniu czy obniżeniu, tak samo dostają baty.

abc

Opublikowano: 2017-02-12 14:45:46

a tak jest co roku ze juniorki b wygrywają ze starszymi i tak jest ze dwa lata i koniec ich kariery

juniorka

Opublikowano: 2017-02-12 15:02:34

nooo bo wchodza do kadry młodzieżowej :))

zawodnik

Opublikowano: 2017-02-12 15:54:39

"osobiście trochę żałuję, że na starcie zabrakło Macieja Popielucha, walka tych dwóch klasykiem byłaby z pewnością ciekawa." myślę że byłaby to walka jednostronna wygrana przez Skowrona, nie chcąc urazić tutaj Macka ale po prostu klasykiem jest dużo słabszy co widać po ostatnim BNI w Wiśle lub Tomaszowie ( chodź nie mam pewności aby tam Maciek startował ) więc myślę że ta walka by nic nie zmieniła :)

smykcobiega

Opublikowano: 2017-02-12 18:21:21

No dokładnie. Ostatnio w Wiśle na 15 Cl strata 1 minuta 37 sek. W Tomaszowie tydzień wcześniej 10 Cl strata 2 minuty. Kace ogarnij się

??

Opublikowano: 2017-02-12 18:32:32

Maciek jest lepszy od Michała w łyżwie, Michał od Macka w klasyku.

Maciek Popieluch

Opublikowano: 2017-02-12 20:09:11

Czytjąc komentarz doszedłem do wniosku iz komus bardzo zależy , żeby wprowadzemic złe relacje miedzy mną ,a Michałem.Sprawa jest prosta Michał jest lepszy klasykiem i nie wiem po co te glupie komntarze . Jezeli ktos chce komentowac moje umiejetnosci niech przynajmniej podzieli sie swoim imiemiem i nazwiskiem.A co do Miachala ponowne gratulacje.

Michał Skowron

Opublikowano: 2017-02-12 21:29:54

Maćko na spokojnie. Dzięki za gratulacje raz jeszcze. Dla mnie mistrz łyżwy, niezaprzeczalny faworyt biegu właśnie tym stylem na olimpiadzie. Nieraz mi wlał i jeszcze wleje! Pozdro i dozobaczenia

Smykcobiega

Opublikowano: 2017-02-14 01:33:03

Jeśli Macieju odnosisz się do mojego komentarza to przedstawiam w nim fakty, a napisałem go do Kuby w odniesieniu do treści artykułu, zgadzając się z poprzednim komentarzem, w żadnym innym celu. Pozwoliłem sobie na ten komentarz, gdyż nie podoba mi się, jak w tekstach na skipolu brakuje obiektywizmu (tak samo jak napisano o braku Ciebie w reprezentacji na USA, nie wspominając ani słowem o Michale) Nie ukrywam, że jestem z otoczenia Michała, nazywam się Wojtek Smykowski. A jeśli czytasz ze zrozumieniem, to wiesz, że to nic do Ciebie. Dla rozładowania ewentualnego napięcia proponuję redakcji rozpatrzenie zmiany nazwy portalu na SkiPopieluch. Peace.

Kuba_skipol

Opublikowano: 2017-02-14 10:08:54

Panowie lodu na głowę. Napisałem, bo byłem ciekaw jak wyglądałoby porównanie Michała z Maćkiem Popieluchem. Oni i Haratyk to nasi najlepsi obecnie juniorzy i to nie podlega dyskusji. Myślę, że podgrzewanie atmosfery nikomu i niczemu nie posłuży.

Smykcobiega

Opublikowano: 2017-02-14 14:44:23

Dzięki, wzajemnie.

..

Opublikowano: 2017-02-12 16:19:26

a fis punkty to są za te mistrzostwa? Bo na fis-ski.com nie ma żadnych wyników ( ani sprintu, ani dystansów)

:-D

Opublikowano: 2017-02-12 22:32:15

..wyników nie ma na stronie FIS bo pion biegów PZN w trybie nadzwyczajnym debatuje czy ładnie na zdjęciach wyszli w kolorowych kurtkach. Publikacja wyników to sprawa mniej istotna. Polecam przyspieszony kurs obdlugi MS Excel na uniwersytecie trzeciego wieku.

..

Opublikowano: 2017-02-12 18:47:17

Kace, o jakiej sztafecie mówimy? Tak naprawdę to justyna może do jaku leciec po swojej 10stce. Szkoda potem jej czasu :). Poza tym, myslę, że nie chciałaby być zdublowana, patrząc na formę pozostałych zawodniczek do sztafety. Jeszcze Ewelina Marcisz pewnie powalczy ile się da. Reszta może w domu zostać. I cieplej i taniej. Może ktoś mi wytłumaczy po co one mają tam jechać? Ani to już nauka - ani przygoda, ani nic. Prócz justyny nie ma w naszej kadrze żadnej zawodniczki, która mogłaby powalczyć o 30stkę. A jedyną nadzieją na przyszłość jest właśnie Ewelina, że zdrowotnie w końcu się pozbiera i pójdzie do przodu.

JanPan

Opublikowano: 2017-02-12 19:02:48

Jak ma wyglądać ta sztafeta? Kubińska na pierwszej zmianie, Kowalczyk na drugiej. A potem co? Przecież szanse na top-8 są iluzoryczne.

..

Opublikowano: 2017-02-12 19:29:27

nie ma żadnych szans na top 12 :)

Bardz stary biegacz

Opublikowano: 2017-02-12 19:30:27

Wiecie co mnie ciekawi ,ze wszyscy obudzili sie z reka w kiblu....,naraz przeciez od 3lat pisze ze trzeba ziemienic Kadre Trenerska!!!,a tu teraz sie okazalo ze wszyscy by tego chcieli......?Tylko jest pytanie ,na jakich innych Trenerow!? Niestety wszystkich!,,Ci z Gory do mlodziezy,na kilka lat,moze sie naucza podejcia do utalentowanego zawodnika Ale wierzcie mi ,tak nie bedzie.Wiec co zostaje,bedzie tak jak jest!

..

Opublikowano: 2017-02-12 20:36:02

na takich, którzy mają jakieś osiąnięcia w pracy z młodzieżą, choćby z austrii, słowenii, włoch. Juz nie mówię o trenerach z krajów skandynawskich. a jeśli kadra a-mix uważa że ma świetnych trenerów i czują progres, którego nikt nie widzi póki co,to niech sobie trenują z tą kadrą trenerską, która jest. nie można dopuścić, żeby zdolni juniorzy A i B wpadli w ręce aktualnych trenerów kadry młodzieżowej. I tyle.

kuba

Opublikowano: 2017-02-15 21:47:24

Im potrzebny jest doświadczony trener z Norwegii lub ze Szwecji

Sherkan

Opublikowano: 2017-02-12 19:57:33

A co z Martyną Galewicz i Eweliną Marcisz?

Prezes PZN

Opublikowano: 2017-02-13 08:07:55

Jak zwykle muszę zakończyć tą bezproduktywną dyskusję. Biegi są jakie są i lepsze nie będą. Słabi zawodnicy, słabi trenerzy, słabe środowisko narciarskie, brak kibiców (nie mylić zakompleksionych piszących powyżej komentarze). Natomiast skupiamy się na medialnej dyscyplinie sportowej jaką są oczywiście skoki narciarskie. Świetni zawodnicy, bardzo dobra kadra trenerska(polska i zagraniczna), zainteresowanie mediów i sponsorów- tym się cieszmy i wspierajmy to co jest wizytówką Polski.

mama biegacza

Opublikowano: 2017-02-13 10:22:56

Panie Prezesie PZN Biegi są jakie są ponieważ Wam to odpowiada.Nie ma systemu ,nie ma wizji nic nie ma tylko ciągle ambitna młodzież łudząca się że za rok będzie lepiej.Ale cieszmy się skokami póki możemy bo one też się kończą Tam zaplecze jest zerowe .

:-D

Opublikowano: 2017-02-13 14:47:55

..słaby to Ty nick wybrałeś pisząc o .. cudzych kompleksach. :-D Pan Freud w grobie resztki boków zrywa. A wizytówką Polski jest Smog, z nazwiska Wawelski, a nie jakieś tam podskakiwania w progach, które jakiś góral zamontował na krokwiach chyba na kacu.

fis

Opublikowano: 2017-02-13 08:29:16

kiedy będą naliczone FIS punkty? Nadal wyników nie ma na FISie.

szkoda

Opublikowano: 2017-02-13 12:11:53

Szkoda Boczkowskiej! Wielki talent... jak zwykle wystarczy dołączyć do kadry i po talencie i tak od lat :( Wróć dziewczyno do trenowania z trenerem - trenerką klubową i będziesz góry przenosić.

..

Opublikowano: 2017-02-13 12:37:56

Warło też była talentem, Łętocha nawet mega talentem. I co?

??

Opublikowano: 2017-02-13 17:31:46

No cóż Monika wygrała tylko i wyłącznie bo K. Kubińska treningowo miała potraktować ten start :) Ale skoro ma talent to dobrze, że wygrała. Polecam do poczytania. http://www.sport.pl/zimowe/1,79225,21367771,biegi-narciarskie-cempa-skinder-i-marcisz-trzeba-madrze-prowadzic.html

Kuba

Opublikowano: 2017-02-14 08:41:53

Spoko, Tajner odejdzie za rok ze stanowiska, przyjdzie Kowalczyk lub Małysz i będzie sprawiedliwiej;).

mama biegacza

Opublikowano: 2017-02-14 11:31:05

Tutaj nic nie pomoże dopóki nie zmieni się mentalność i trenerów i zawodników.Zazdrość ,zawiść trenerów udziela się zawodnikom.Każdy jest najlepszy,każdy ma rację,każdy widzi tylko swoje podwórko .A do tego dochodzi postawa PZN pozostawienie środowiska niech się sami wykończą i będzie po kłopocie.

xx

Opublikowano: 2017-02-14 12:16:36

dokładnie tak, jak to Pani opisała. Nie ma wspólnej myśli i żadnej wspólnej walki ze skostniałym pseudosystemem, bo związek dobrze wie, że nikt ze środowiska trenerów się nie wychyli, żeby oficjalnie powiedzieć "nie zgadzam się".Wychylający się rodzice to pewnie oszołomy, o zawodnikach nie wspomnę. Trenerzy klubowi też się zachowują, jakby im dalszy rozwój podpopiecznych latał koła nosa. Niestety panowie i panie jak się patrzy na zdjęcia z MP to uśmiechy nikomu nie schodzą z twarzy :(. Jest fantastycznie i rewelacyjnie, podoba nam się wszystkim ten układ i tyle.

kuba

Opublikowano: 2017-02-15 21:50:49

Jak przyjdzie trener np. ze Szwecji, to zrobi on takie porządki jak Horngacher ze skoczkami, a biathlonistom dać Ricco Grossa i zrobi to samo.

mama

Opublikowano: 2017-02-14 16:29:20

Panie Kubo zgadzam się z panem Smykowskim brakuje panu obiektywimu a to już nie pierwszy raz tak się pan zachowuje trochę wyczucia w tekstach i komentarzach.

Kuba_skipol

Opublikowano: 2017-02-14 17:22:09

Przyjmuję z pokorą, a co do obiektywizmu...mhm, nie tutaj i nie teraz. Ale chetnie podejmę dyskusję na prywatnym gruncie

Aby od razu dodać komentarz zarejestruj/zaloguj się na naszym portalu. Ze względu na problemy z botami komentarze niezalogowanych ukazywać się będą najszybciej jak to możliwe, ale dopiero po akceptacji.

* - pola obowiązkowe



Reklama

Prawa autorskie © skipol.pl