Ustawa Cookie - Wykorzystujemy cookies w celu poprawnego wyświetlenia strony. Wiemy - można bez nich żyć - tylko po co?

Puchar Grupy Azoty - Bieg na Igrzyska wystartował w Tomaszowie Lubelskim [WYNIKI + FOTO]

Biegi narciarskie Polska -> Wyniki

2016-01-16

W Tomaszowie Lubelskim na trasach w Siwej Dolinie wystartował Puchar Grupy Azoty zaliczany do Pucharu Polski. Zawodnicy rywalizowali stylem klasycznym w kategoriach od Seniora do Juniora D.

 

 

Puchar Grupy Azoty to pierwsze pucharowe zawody w tym sezonie. Na 1700 metrowej pętli przygotowanej przez organizatorów w Siwej Dolinie dzisiaj zobaczyliśmy w walce ponad 250 najlepszych biegaczy narciarskich z całego kraju. Pokrótce przedstawimy pierwsze trójki.

 

W najstarszej kategorii zwyciężył reprezentujący AZS Zakopane Jakub Twardowski przed Andrzejem Pradziadem z UKS Regle Kościelisko i kolegą klubowym Michałem Lańdą. Jednocześnie wynik Kuby był najlepszym czasem dnia na dystansie 10km. Sklasyfikowano 11 panów.

 

Na starcie stawiły się dwie seniorki i Angelika Szyszka z MKS Halicz Ustrzyki Dolne pokonała reprezentantkę gospodarzy Magdalenę Czusz.

 

Wśród juniorów A zwyciężył Kacper Antolec reprezentujący LKS Poroniec Poronin. Drugie miejsce zajął zawodnik KS Obidowiec Obidowa/SMS Zakopane Filip Kroemer, a trzeci był Kacper Kościelniak z zakopiańskiego AZS-u.

 

Wśród juniorek A najlepsza okazała się Justyna Pradziad z UKS Regle Kościelisko/SMS Zakopane. Miejsce drugie przypadło Katarzynie Stokfisz reprezentującej MULKS Grupa Oscar Tomaszów Lubelski natomiast na najniższym stopniu podium stanęła Daria Krupa z UKS Rawa Siedlce.

 

Najlepszym juniorem B okazał się Wiktor Czaja reprezentujący LKS Czorsztyn Ski/SMS Zakopane pokonując Michała Skowrona MKS Karkonosze/SMS Szklarska Poręba oraz Mateusza Haratyka z NKS Trójwieś Beskidzka/SMS Szczyrk. I o ile nie jest dla minie wielką niespodzianka zwycięstwo Wiktora to zastanawiające jest czemu nie brał nawet udziału w eliminacjach do YOG 2016.

 

W rywalizacji juniorek B zwyciężyła zawodniczka MKS Karkonosze/SMS Karpacz Kamila Boczkowska pokonując Magdalenę Kobielusz z MKS Istebna oraz  Emilię Nawarę reprezentującą UKS Regle Kościelisko/SMS Zakopane. I tu pokuszę się o osobista wycieczkę (z całym szacunkiem dla dziś czwartej z niedużą stratą Klaudii Kołodziej). Nie kwestionuję wyboru zawodników, który został dokonany zgodnie z wcześniejszymi założeniami ale czemu wybierano reprezentantów ponad miesiąc wcześniej ? Na zawody rozgrywane 12-21 luty można było powołać reprezentantów bez pośpiechu w ostatecznym terminie zgłoszeń, a tak jeśli ktoś budował formę na eliminacje zdąży ją dwa razy zgubić do zawodów i znów całą krytykę zbiorą zawodnicy za błędy systemu.

 

W kategorii juniorów C zwyciężył Dawid Damian z KS Jedność Nowy Sącz/SMS Zakopane. Drugie miejsce dla Alana Ciborowskiego z KS Speed Jasło, a miejsce 3 zajął Jakub Plinta z LKS Klimczok Bystra/SMS Szczyrk.

 

Najlepszą juniorką C w dniu dzisiejszym została Monika Skinder reprezentująca miejscowy klub MULKS Grupa Oscar Tomaszów Lubelski. Kolejne miejsca na podium zajęły zawodniczki MKS Istebna Eliza Rucka i Natalia Sewastynowicz.

 

W najmłodszej rozgrywanej dziś kategorii juniorów D zwyciężył Robert Bugara z UKS Regle Kościelisko. Drugi był Piotr Sobiczewski z UKS Rawa Siedlce, a trzeci Bartosz Cielniak MULKS Grupa Oscar Tomaszów Lubelski.

 

W kategorii juniorek D na podium stanęły dwie reprezentantki MULKS Grupa Oscar Tomaszów Lubelski - pierwsza była Anna Berezecka, a trzecia Karina Probola. Na podium rozdzieliła je Ewa Gazur z NKS Trójwieś Beskidzka.

 WYNIKI ZAWODÓW CL [AKTUALIZACJA]

 

Przed chwilą otrzymaliśmy poprawione wyniki zawodów, w których zawodnicy z rocznika 2004 i młodsi sklasyfikowani są osobno jako PK_Chłopcy i PK_Dziewczynki.

 

Wśród chłopców wygrał Radosław Dybka przed Itanem Ciborowskim, a trzeci był Jarosław Ozga. Wśród dziewcząt zwyciężyła Weronika Juzeluk, druga była Aleksandra Harsche, a trzecia Kamila Harbuz.

 

Jeszcze krótka dygresja, obserwując młodsze kategorie wiekowe na żywo na jedynym bardziej wymagającym podbiegów jedna rzecz rzucała sie w oczy. Moda na "pchaczy" zawitała także do nas. I tutaj krótka uwaga do panów trenerów, Panowie, może warto najpierw nauczyć zawodników biegać, a dopiero potem pozwolić im startować na gołych (nieposmarowanych nartach). Z kilkudziesięciu zawodników, których widziałem na podbiegu biegnących "klasykiem" conajmniej 2/3 powinno zostac zdyskwalifikowaych za bieganie łyżwą. Czy naprawde chodzi o dorównanie zawodnikom z Pucharu Świata. Czy 14-15 latek ma siłę pozwalającą mu wypchać podbieg. Jak sam widziałem naprawdę niewielu. Panowie trenerzy, nie dajmy się zwariować, niech biegi będa biegami, biegacze narciarscy biegaczami, a nie pchaczami/KaCe/

 Zapraszamy także do obejrzenia GALERII FOTO z biegów kategorii C, D i E

 

/rak/

 

Komentarze - 30

kibic

Opublikowano: 2016-01-16 16:17:04

ewidentnie sie zgodze z autorem postu. Akurat w przypadku dziewczyn o kwalifikacji na YOG zdecydowal przypadek. Bez dwoch zdan juniorka, ktora powinna pojechac na YOGi jest Kamila Boczkowska. Potwierdza to w kazdym kolejnym starcie.

rak

Opublikowano: 2016-01-16 18:18:00

nie, nie zgadzamy się :) ja uważam, że eliminacje były wykonanie prawidłowo i jedzie osoba która je wygrała czyli Klaudia Kołodziej co jak najbardziej pochwalam. Natomiast termin eliminacji był chybionym pomysłem ponieważ nie wiadomo czy Klaudia czy Kamila czy ktokolwiek inny będzie w czasie YOG w optymalnej formie... wystarczy drobne przeziębienie by wywrócić całą klasyfikację, a w miesiąc to wszystko się może zdarzyć.

prezes

Opublikowano: 2016-01-16 19:40:19

MHM, fragment wytycznych PZN: ŁODZIEŻOWE ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE w biegach narciarskich, LILLEHAMMER /NOR/ 12 lościowy skład reprezentacji został ustalony na podstawie limitów przyznanych przez FIS/MKOL, tzn. 1 Kobieta oraz 1 Mężczyzna z rocznika ur. 1998–2000. 8.3.2 Skład imienny zawodników wnioskuje Przewodniczący Komisji Biegów w porozumieniu z Pionem Sportowym PZN na podstawie: • YOUTH OLIMPIC RANKING LIST FIS, • zgodnie z aktualnym poziomem i formą sportową oraz stanem zdrowia

zawodnik

Opublikowano: 2016-01-16 20:16:48

A na youth olympic ranking fis list Kamila prowadzi i to zdecydowanie: 165.72 fis punktow, Klaudia ma 222.75 co daje jej 6 pozycje.

jooo

Opublikowano: 2016-01-16 19:59:46

Uważam że eliminacje na YOGi nie zostały jednak przeprowadzone sprawiedliwie, ponieważ miały trwać cztery dni a z tych czterech miały być wzięte pod uwagę dwa starty, po czym zostały przerwane po dwóch dniach - bardzo niekorzystnie dla Kamili Boczkowskiej, która dwa następne starty wygrała. Jeśli wziąć pod uwagę inne aspekty Kamila Boczkowska spełnia wszystkie kryteria i to właśnie ona powinna reprezentować nas na YOGACH co udowodniła już wcześniej startując we Włoszech, Austrii no i oczywiście dzisiaj w Tomaszowie za każdym razem wygrywając z rywalkami z dużą przewagą czasową - widać ......tą sprawiedliwość

zawodnik

Opublikowano: 2016-01-16 20:20:08

Ranking YOG, gdyby ktoś nie wiedział, można przejrzeć na stronie fis, zakładka cross country- YOuth olympic games- YOG fis point list - cross country skiing a w wyszukiwanie wpisać nation POL i gender ladies

syn

Opublikowano: 2016-01-16 20:31:54

ja również zgadzam się z autorem tego postu, a po dzisiejszym starcie Kamila Boczkowska udowodniła,że to Ona jest najlepsza i zasługuje na YOGI widać PZN wystawia biegaczy , a nie najlepszych biegaczy. W PZPN miała by większe szanse ;)

Ślązak

Opublikowano: 2016-01-16 16:27:01

Dystanse są smieszne, smieszna trasa, a pózniej wstyd ze polacy za granica nawet od madziarów dostaja po dupie.

kibic

Opublikowano: 2016-01-16 16:59:20

W przypadku, gdy podanie niewłaściwych danych zawodnika (w tym daty urodzenia) nie jest wynikiem błędu, lecz działaniem celowym, konsekwencją powinna być dyskwalifikacja. Takie przypadki miały miejsce w odniesieniu do innych dotychczas rozgrywanych zawodów rangi ogólnopolskiej. Nie rozumiem - w BNI zasady nie obowiązują?

kibic

Opublikowano: 2016-01-16 17:08:45

Bardzo prosze redakcje aby zwrocila sie do trenerow MKS Istebna oraz Rawa Siedlce z jednym pytaniem - jaki jest rok urodzenia zawodniczek M. Kobielusz oraz K. Borkowska. Tydzien temu startowaly w Slavic Cup jako rocznik 2000, w Tomaszowie juz sa o rok starsze? O co chodzi? To są juniorki C a nie B, i nawet jesli zostaly przeniesione na wniosek trenerow do jun B, to powinny miec chyba wpisany wlasciwy rok urodzenia. Rozumiem tez, ze obie dziewczyny do konca BNI startuja juz jako juniorki B.

redakcja

Opublikowano: 2016-01-16 19:28:11

Nie trzeba nawet nikogo pytać - od wczoraj na stronie PZN są dostępne listy licencji http://pzn.pl/gfx/pzn/files/licencje/wykaz_2016.01.12/wykaz_licencji_biegi_12.01.2016.pdf

andrzej

Opublikowano: 2016-01-16 17:18:22

brawo brawo brawo Panie Kubo!!!!!/ za dygresję/

biegacz

Opublikowano: 2016-01-16 17:42:23

W całej rozciągłości zgadzam się z komentarzem KaCe. Ci " trenerzy" poubierani od stóp do głów w firmowe stroje z logo PZN powinni przejść obowiązkowe szkolenie podstawowe.Nie umieją prawidłowo nauczyć podstaw, prawidłowo dobrać sprzęt,zmotywować zawodników, posmarować im narty, dopilnować strony formalnej itp.-oczywiście nie dotyczy to wszystkich. Jeśli idzie o zwłokę w podaniu oficjalnych wyników to czysta kpina z zawodników i kibiców - żyjemy w XXIw. Końcowy efekt tego radosnego trenowania: z grona kilkuset młodych, zdolnych, ambitnych zawodników do seniorów dotrwa bardzo nieliczna grupka - w tych zawodach- 2 seniorki

Amator

Opublikowano: 2016-01-16 17:51:00

Prosimy także o wyjaśnienie czy juniorzy E startujący dzisiaj jako juniorzy d i zdobywając punkty dla swojego klubu, do końca sezonu są juniorach d...A w finale też tak będą startować. Co za oszustwa w tegorocznej edycji Biegu na Igrzyska...

kibic

Opublikowano: 2016-01-16 17:57:36

Cytuję: "Z kilkudziesięciu zawodników, których widziałem na podbiegu biegnących "klasykiem" co najmniej 2/3 powinno zostać zdyskwalifikowanych za bieganie łyżwą". Proszę o wyjaśnienie: gdzie w tym czasie byli sędziowie i dlaczego nie wyciągnięto konsekwencji? Skandaliczne lekceważenie zasady "fair play" - prowadzi - niestety - do cofania a nie rozwoju polskich biegów narciarskich!!!

Ślązak

Opublikowano: 2016-01-16 18:01:32

Czemu nikt z was nie zauważa problemu beznadziejnej trasy i dystansu? Jestem pewny ze Mateusz haratyk na innej trasie z innym dystansem na pewno by wygrał, w strybskim Plesie walczył z najlepszymi Słowakami którzy zdobyli 60 pkt fis a tutaj ze względu na brak podbiegu i krótka trasę zajął dopiero 3 miejsce, trasa powinna być przynajmniej na jutrzejszy dzień wydłużona. Ogólnie to jestem zdania ze zawody powinny sie odbywać w tylko Zakopanem, Ustrzykach, Wiśle, dusznikach, Jakuszycach i trasach o podobnej trudności. W tomaszowie trasa jest tylko na pchanie.

redakcja

Opublikowano: 2016-01-16 18:34:33

Drogi Ślązaku ile w takim razie kilometrów przygotowanych tras biegowych macie na Śląsku?

Kibic

Opublikowano: 2016-01-16 18:53:00

"Jestem pewny ze Mateusz haratyk na innej trasie z innym dystansem na pewno by wygrał[...]. W tomaszowie trasa jest tylko na pchanie". No to widać nad czym Mateusz musi jeszcze popracować:) A tak na poważnie to przecież ta porażka nic Mateuszowi nie umniejsza. Nie zawsze się wygrywa..

huk

Opublikowano: 2016-01-16 19:31:19

Lubie to!

Filipk

Opublikowano: 2016-01-16 18:41:50

Panowie i panie to czy dzieci pchały czy nie to nie ma znaczenie ! Pozwólcie tym dzieciom czerpać radość z biegów a nie karac ze dziecko które 3 razy stało na biegówkach kilka razy lyzwowalo ... Czy nie widzicie problemu ? Co rok w Pucharze Polski startuje coraz mnie zawodników i to nie chodzi o seniorów czy juniorów starszych tylko dzieci które powinny przyjeżdzać na zawody dla przyjemności a nie ze ktoś im kazał . Prawie każdy w dzisiejszych czasach jest specjalista od biegów a nikt nie ma zielonego pojęcia o co w tym chodzi .. (Czasami nawet sami zawodnicy nie maja ) .Mysle ze znajdzie sie kilkanaście osób z grona zawodników którzy maja podobne zdanie do mojego . Pozdrawiam i życzę zawodnikom aby czerpali z biegów jak najwiecej przyjemności !

redakcja

Opublikowano: 2016-01-16 18:45:31

Nic nie usprawiedliwia oszustwa - a łyżwowanie w biegu klasykiem jest oszustwem. Dlaczego biegnącym uczciwie ma być odbierana radość z biegania przez oszustów?

kibic - do Filipk

Opublikowano: 2016-01-16 18:54:07

Absolutnie się z tobą nie zgodzę. Koncepcja tych zawodów zakłada "Narodowy Program Rozwoju Biegów Narciarskich" i w związku z tym powinna wykluczać przypadki łamania ogólnie przyjętych przepisów dotyczących biegów narciarskich. Bawić można się na podwórku, ale na oficjalnych zawodach powinny obowiązywać pewne zasady. Zdrowa rywalizacja prowadzi do rozwoju, a łamanie przepisów - wprost przeciwnie. A o tym, ilu zawodników startuje decyduje wiele innych czynników i absolutnie nie można zachęcać zawodników do rywalizacji poprzez przyzwalanie na łamanie zasad fair play.

Filipk

Opublikowano: 2016-01-16 20:01:38

Jeśli uważasz że są to profesjonalne zawody to może zacznijmy zawodników równie profesjonalnie traktować. Bo chcecie zrobić oficjalne zawody to może zacznijcie od tras w Polsce ( chociaż trzeba pochwalić organizatorów w Tomaszowie bo się starali) ale niestety młodzież nie ma gdzie biegać i przygotować się do waszych OFICJALNYCH I PROFESIONALNYCH zawodów.

kibic

Opublikowano: 2016-01-16 18:57:07

Nie wymagajmy nie oszukiwania od dzieciakow lat 14 jesli ich trenerzy w taki sam sposob postepuja prrzy zglaszaniu zawodnikow i w zasadzie nikt nie przestrzega regulaminu BNI :)... Prosze o info co z punktami w jun.D zdobytymi przez zawodnikow 2004 i mlodszych ( czyli jun.E) I o ile to mozliwe o wyjasnienie skad nagle zmiana roku urodzenia 2 zawodniczek z komentarza powyzej :)

Kuba_skipol

Opublikowano: 2016-01-16 19:38:32

Problem roczników został wyjasniony z dyrektorem zawodów, po prostu program firmy, która obsługuje zawody ma do wybory w kategorii B dwa roczniki 98 i 99. Jutro zostanie to poprawione. Druga odpowiedź : jeżeli zawodniczki wystartowały w B to do końca sezonu "powinny" biegac w B.

kibic

Opublikowano: 2016-01-16 19:42:32

W takim układzie rozumiem, że do końca sezonu biegają poza konkurencją?

kibic

Opublikowano: 2016-01-16 19:06:02

W stosunku do zawodników zgłoszonych poprzez podanie nieprawdziwych danych powinny być wyciągnięte konsekwencje w postaci DYSKWALIFIKACJI

Amator

Opublikowano: 2016-01-16 19:06:28

Zgodnie z wytycznymi junior d to roczniki 2002-2003, junior e 2004 i młodsi... Nawet takie zapisy są w regulaminie Biegu na Igrzyska. Jak ktoś jest roczniku w danej kategorii to jest w danej a nie w starszej, czy może damy przyzwolenie że będzie w młodszej... Panie delegacje gdzie przestrzeganie wytycznych i NRS....wstyd

RODZIC

Opublikowano: 2016-01-16 21:55:32

SKORO MOŻNA STARTOWAC W INNYCH ROCZNIKACH TO PO CO DZIELIĆ NA JUNIORKI A,B,C,D PÓŚCIĆ WSZYSTKICH RAZEM

Zawodnik

Opublikowano: 2016-01-17 07:40:00

Czy są może wiadomości na temat Klas Sportowych ?

Aby od razu dodać komentarz zarejestruj/zaloguj się na naszym portalu. Ze względu na problemy z botami komentarze niezalogowanych ukazywać się będą najszybciej jak to możliwe, ale dopiero po akceptacji.

* - pola obowiązkowe



Reklama

Prawa autorskie © skipol.pl