Ustawa Cookie - Wykorzystujemy cookies w celu poprawnego wyświetlenia strony. Wiemy - można bez nich żyć - tylko po co?

Haratyk 49, Rucka 51 w biegach klasykiem! Mistrzostwa Świata Juniorów Goms 2018 [WYNIKI]

Biegi narciarskie świat -> Wyniki

2018-01-30

Druga konkurencja tegorocznych Mistrzostw Świata Juniorów w Goms to biegi interwałowe stylem klasycznym. Zarówno Polki jak i Polacy niestety nie wypadli najlepiej, najwyższe miejsce z naszych reprezentantek, 51 zajęła Eliza Rucka, najlepszy junior - Mateusz Haratyk był 49.

 

O 10:30 na trasę  na 5km stylem klasycznym wyruszyła pierwsza z 84 juniorek, reprezentantek 28 państw, które przystąpiły do rywalizacji w Mistrzostwach Świata. Wśród tych dziewczyn cztery reprezentantki Polski, z numerami: 13 Monika Skinder, 17 Klaudia Kołodziej, 38 Izabela Marcisz i 49 Eliza Rucka. 

 

Bieg wygrała reprezentująca Rosję Polina Nekrasova, jej czas to 13:58.7, drugie miejsce dla Hailey Swirbul z USA, trzecie zajeła reprezentantka Finlandii Anita Korva. Polki niestety daleko, 51 miejsce ze stratą +2:08 zajęła Eliza Rucka, 53 była Izabela Marcisz(strata +2:12), 60 miejsce zajęła Monika Skinder(+2:25), a Klaudia Kołodziej była 78(+3:55). Tuż za podium, na czwartej pozycji, ze stratą niespełna sekundy do trzeciego miejsca zameldowała się reprezentanka Czech - Barbora Havlickova. Havlickova podobnie jak Rucka i Marcisz urodziła się w 2000 roku, a rywalizowały dziś z dziewczynami urodzonymi w roku 1998.

 

WYNIKI

 

Bieg juniorów na 10km klasykiem, w którym obejrzeliśmy dwóch Polaków wystartował o 12:30. Bieg ukończyło 96 zawodników reprezentujących 35 państw. Najlepszy okazał się Norweg Jon Rolf Skamo Hope, który na pokonanie 10km trasy potrzebował 24:58.8, drugie miejsce zajął Sergey Ardashev z Rosji, a trzecie kolejny reprezentant Norwegii - Joergen Lippert. Polacy podobnie jak Polki, nie zachwycili, najlepszym z naszych reprezentantów był Mateusz Haratyk, ze stratą +2:58.4 zajął 49 miejsce, Michał Skowron był 87 (+6:10). Po wczorajszej dominacji Norwegów w kategorii U-23 (zajęli wszystkie trzy miejsce na podium) dziś czterech juniorów zameldowało się w pierwszej piątce, oddali tylko drugie miejsce wyżej wspomnianemu reprentantowi Rosji.

 

WYNIKI

 

 

W artykułach powiązanych poniżej wyniki poprzednich konkurencji Mistrzostw.

 

Arkadiusz Posiadała

 

Komentarze - 31

Fan

Opublikowano: 2018-01-30 12:43:23

Bardzo słabiuteńki start Polek. Aż nie wiem co mam powiedzieć. Liczyłem że są wstanie powalczyć co najmniej o 30. A tu Rucka i Marcisz w szóstej dziesiatce. Beznadziejne wyniki biorąc pod uwagę że to niby dla nich najważniejsze impreza sezonu. A co niektórzy chcieli wysyłać juniorki na Olimpiadę. Niech one zaczną najpierw prezentować jakiś poziom, bo na razie to powodów do radości nie ma.

Fff

Opublikowano: 2018-01-30 15:40:24

Rucka czy Marcisz to nie maszyny mechaniczne które będą biegać cały sezon dobrze one są jeszcze młodymi zawodniczkami i myślę że to jest ich pierwszy sezona w którym mają tyle startów i wcale się nie dziwie że się im nie biegło. Dziewczyny na początku sezonu biegały na poziomie dziewczyn które dziś zakręciły się przy miejscu 30. Wielkie gratulacje dla dziewczyn.

xx

Opublikowano: 2018-01-30 15:50:41

dokładnie tak, oby tylko było lepiej! Natomiast szkoda Haratyka - ewidentnie mu nie poszło :(

Fan

Opublikowano: 2018-01-30 15:55:19

Co to za głupie tłumaczenie. To jest dla nich impreza sezonu i właśnie tu powinny być ich najlepsze biegi. To co było w grudniu mnie mało obchodzi. Haratyk, Rucka i Marcisz zawiedli na całej linii i takie są fakty. A Kołodziej i Skowron to się skompromitowali całkowicie. Jaki był sens wysyłania tych miernot. Pokonali kilku egzotycznych zawodników, a z kilkoma nawet przegrali. Wstyd!

dopisywanie ideologii

Opublikowano: 2018-01-30 16:04:06

no ja tam na przykład proponuję, żeby hasło "Masz jeszcze czas" było w logo PZN. Tak, to nie są maszyny, ich koleżanki z innych krajów też nie są. Ale ok, te 3 są młode, Klaudia jest najstarszym rocznikiem, który mógł wziąć udział w MŚJ. Też ma jeszcze czas? Ta Czeszka z 2000 co tu 4 była też ma jeszcze czas?

Xxx

Opublikowano: 2018-01-30 16:51:53

O tej czesce to możemy porozmawiać za 4 lata czy też będzie miała taką formę bo wtedy ją powinna mieć naszcze 3 młode jeszcze dorastają to była pierwsza ich tak duża impreza stres napewno też zrobił swoje.

?

Opublikowano: 2018-01-30 17:45:47

Klaudia to juz byla i na eyowf i yog i msj 2017.no tak oczywiscie, o naszych tez porozmawiamy za 4 lata:))

kibic

Opublikowano: 2018-01-30 12:47:31

Monikę Skinder wysłać obowiązkowo na olimpiadę bo to objawienie biegów narciarskich ... :)

Rychu

Opublikowano: 2018-01-30 12:49:14

Dlaczego piszecie poza 30? Piszcie prawdę w tytule - poza 50! Nadal chcecie je na igrzyska wysyłać?

oj

Opublikowano: 2018-01-30 13:06:39

Pierwsze koty za płoty i do przodu! Nadal nie wiem co Klaudia tam robi. Przykro patrzeć na ten wynik:(. Klub włącznie z trenerem powinni sfinansować te wojaże ( pomimo braku formy, jak stwierdził sam trener Klaudii)

Malkontent

Opublikowano: 2018-01-30 15:49:29

Szczyt formy nasi juniorzy mieli na Mistrzostwach Polski Seniorów. Co tam MŚJ, ani z tego punktów, ani kasy dla klubu...taki system, echh

:))

Opublikowano: 2018-01-30 15:51:10

Lubię to !

:))))

Opublikowano: 2018-01-31 00:19:01

Ja też tp LUBIĘ!!!!

wyniki

Opublikowano: 2018-01-30 15:54:50

korekta wyników, niestety w dół : 49 i 87 - miejsca Polaków

wow

Opublikowano: 2018-01-30 18:47:53

No no gratulacje dla serwisantow...widac przyszlo zamówienie i wszyscy naraz musieli zwolnic...

narty

Opublikowano: 2018-01-30 19:30:08

Polscy serwisanci najwiekksze nieszczęście polskiego narciarstwa. Caly świat musi znać ich wartość dlatego nie znajdziecie ich poza Polską w żadnej liczącej sie ekipie. A może się mylę i gdzies zatrudniono przynajmniej jednego,

serwis

Opublikowano: 2018-01-30 20:08:09

andrzej leśnik - główny serwismen kadry kanady w biathlonie :)

xx

Opublikowano: 2018-01-30 22:08:10

;). Jedyny.

brawo

Opublikowano: 2018-01-30 19:50:19

Nasi dostali "baty" i w końcu ktoś powinien się tym zająć, rywalizacja na poziomie zawodników z Chorwacji czy Libanu to dramat

hahaha

Opublikowano: 2018-01-30 20:23:44

To tam są jeszcze serwismani? Myślałem, ze ta 5 trenerów co pojechała z 8 zawodników też smaruje narty. Polska to bogaty kraj, 1 trener przypada na 1,6 zawodnika;). Pokażcie mi taki drugi kraj!

lesnik jurek

Opublikowano: 2018-01-30 20:47:16

Przestańcie już płakać i jak jesteście tacy mocni w swoich osądach to podpiszcie się swoim nazwiskiem jakiś wow lub nart i inne świadczy o waszym tchórzostwie a serwis mani pracują na tyle na ile potrafią i to w pocie czoła.A jest serwis man który pracuje od kilku lat w teamie Kanadyjskich Biathlonistów Polak mój syn i w piątek leci do Korei na Olimpiadę. Pozdrawiam wszystkich malkontentów.

narty

Opublikowano: 2018-01-30 22:52:54

Ponawiam gratulacje bo pierwsze nie przeszly. A skoro polscy serwis.ani smaruja w Polsce na ile potrafią to powinno sie zatrudnić zagranicznych. Nie stać na na marnowanie pracy zawodników i trenerów pprzez zle ssersisowane narty....

Agata

Opublikowano: 2018-01-30 22:21:57

Obserwuję od lat biegi narciarskie. Biegamy rodzinnie. Nauczyliśmy dzieciaki biegać od małego. Dzieci startują z dobrymi wynikami w ligach ,ale cały czas powtarzam im ,że narciarstwo to piękny sport ,ale na pewno nie chcę, widząc to wszystko ,żeby ze sportem w polskim wydaniu łączyli przeszłość. Chociaż w skokach narciarskich się udało. Dlaczego z biegami sìę nie udało. Mieliśmy Adama Małysza ,mamy Justynę Kowalczyk i jakoś nie potrafimy tego wykorzystać . Najbardziej to wszystko przykre jest to dla dzici i młodzieży ,która chce tylko z tego co widzę jest na jakimś etapie źle prowadzona. Pozdrawiam i proszę o zmiany tam gdzie to potrzebne mama Agata

Do Agaty

Opublikowano: 2018-01-31 12:09:12

Ma Pani rację w naszym kraju można biegać tylko dla siebie szkoda zdrowia i zachodu aby o wszystko walczyć .Patrzymy jak traktowane są nasze dzieci i młodzież i ciężko się z tym pogodzić to walka z wiatrakami Nieudolność na każdym kroku od najniższego szczebla aż po samą górę.

Zdziwiony?

Opublikowano: 2018-01-31 13:39:52

A ja się dziwię, że niektórzy dopiero teraz zaczynają pewne rzeczy rozumieć

antyfan pseudofanow

Opublikowano: 2018-01-31 15:07:10

Dla wszystkich siedzacych na krzesle i wygodnie komentujacy zza swoich monitorow biegi to nie szachy i aby osiagnac wynik nalezy dopracowac dyspozycje(forme) na dane zawody a nie zawsze sie to udaje tym bardziej ze na MŚ inne kraje maja cale autobusy serwismenow i lekarzy podczas gdy biedna Polska korzysta z tego co ma a nie ma sie czym chwalic. I tak dobrze biegaja jak na te polskie warunki wiec potrzebuja wsparcia a nie glupiej krytyki ktora i tak nic nie zmieni. Chcecie wynikow ? Nalezy rozsławić biegi aby troche wiecej pieniedzy trafialo na mozliwosc trenowania. Troche wsparcia i docenienia wysiłków. Pozdrawiam

do antyfana

Opublikowano: 2018-01-31 17:11:44

Może gdyby było mniej tatusiów ,trenerów i koordynatorów to wystarczyłoby środków na serwismenów ,lekarzy itp. Jeden trener do dziewczyn jeden do chłopców odpowiednio wynagradzany i do konca odpowiedzialny za wyniki.A u nas co więcej obstawy przy okazji fajnych wyjazdów chyba że dmuchają pod narty ,ale coś to słabo wychodzi.A nasza Pani koordynator to taka fajna dziewczynka cieszy się tak tymi wyjazdami że zapomniała jaką funkcję przyjęła.

wow

Opublikowano: 2018-01-31 18:03:28

Mam ppytanie. Jak często kadry robią wspólne testy przydatności sportowej czyli bieg przelajowy na 5 km 10 km bez nart by odsiać talenty od średniaków i do kadr wyższego rzędu powolywac tylko tych z największym potencjalem czyli najszybszych? Ktos kto nie ma w genach tej cechy nigdy dobrym biegaczem nie będzie. Techniki trzeba sie nauczyć ale "parę" trzeba miec od Boga czy genów wedle uznania. A co do kibicowaania. Otwórzcie sobie knajpę i zatrudnijcie kiepskiego kucharza bo się stara...zobaczycie czy tez będziecie mu kibicować i utrzymywać go.

;)))

Opublikowano: 2018-01-31 20:52:24

Masz absolutną rację. Z tą knajpa.

Zyxel

Opublikowano: 2018-02-01 14:11:54

O ile oczywiście trudno nie zgodzić się, że poziom prezentowany przez kadrę to katastrofa, to zupełnie nie rozumiem, dlaczego kryterium przydatności miałby być bieg przełajowy na 5 lub 10 km? Już kiedyś był taki trener w skokach narciarskich w Polsce, który twierdził, że dla niego jedynym kryterium oceny formy skoczka jest wyskok dosiężny. I trener ten raczej żadnych sukcesów międzynarodowych nie osiągnął.

wow

Opublikowano: 2018-02-01 18:17:09

Bo w biegu przelajowym widzisz możliwości zawodnika a w biegu na nartach mogą go hamować: Zly styl, fatalny sprzęt , fatalny serwisant czyli wszystko co mozna poprawić na lepsze. Oczywiście również szybkość i wytrzymałość da sie ppoprawic ale talentu nikomu nie dodasz. A ze skokami nie ma co porównywać bo tam bardzo łatwo zepsuć wynik tym ktorym ktos zepsuć wynik chce. Nawet Malysza potrafiono temperowac gdy za bardzo dominowal...

Aby od razu dodać komentarz zarejestruj/zaloguj się na naszym portalu. Ze względu na problemy z botami komentarze niezalogowanych ukazywać się będą najszybciej jak to możliwe, ale dopiero po akceptacji.

* - pola obowiązkowe



Prawa autorskie © skipol.pl