Ustawa Cookie - Wykorzystujemy cookies w celu poprawnego wyświetlenia strony. Wiemy - można bez nich żyć - tylko po co?

Ogólnopolski dzienniczek treningowy biegacza narciarskiego wg Macieja Staręgi i Arkadiusza Posiadały

Kocham biegówki -> Porady sprzętowe

2017-06-03

Autor tesktu wspólnie z Maciejem Staręgą  przygotował dziennik treningowy, przystosowany dla biegaczy narciarskich. Dziennik został udostępniony publicznie w internecie , można go pobrać tutaj : DZIENNIK TRENINGOWY . Oddajemy głos autorom:

 

Chcemy aby pozwolił on narciarzom w Polsce zbierać i przechowywać informacje o własnych treningach. Dla tych, którzy mają swoje inne metody zapisu treningu zachęcamy do skorzystania z naszego dzienniczka, ponieważ po poznaniu jego obsługi jest to bardzo wygodne urządzenie (program sam przygotowuje dla nas wiele wartościowych i czytelnych podsumowań). Dodatkowo jednolity dziennik treningowy dla zawodników w całej Polsce to świetne źródło informacji czy to dla Waszych trenerów, czy też dla trenerów szkolenia centralnego, którzy mogliby dowiedzieć się bardzo dużo dla przykładu o nowym zawodniku, który zawitał pod ich skrzydła.

 

Budowa

Dzienniczek jest przygotowany jako skoroszyt programu Excel. Jest on podzielony na 14 arkuszy, pierwszy z nich nazwany „Podsumowania” to miejsce, gdzie możemy planować nasz proces treningowy ( kolumna plan tygodniowy ) i oglądać podliczane przez program dane treningowe. Nie należy konfigurować innych kolumn tego arkusza, jest on przygotowany aby zliczać dane z poszczególnych treningów, które będziemy uzupełniać w odpowiednim miejscu.

Drugi arkusz „Zawody i Sprawdziany”, to tu zapisujemy nasze starty z wszystkimi szczegółami i własnymi uwagami.

Kolejne arkusze zatytułowane nazwami poszczególnych miesięcy, od maja zaczynając na kwietniu kończąc, to miejsce z przygotowanymi datami i miejscem na nawet 3 treningi dziennie, gdzie opisujemy jak najdokładniej wykonaną przez nas pracę.

 

Obsługa

To teraz najważniejsze, jak odpowiednio uzupełniać nasz dzienniczek, aby dokładnie podsumowywał on nam wszystkie treningi i mieć jak najwięcej danych o naszym treningu. Omawiać będę kolumnami. Po pierwsze znajdujemy datę interesującego nas dnia i następnie przesuwając się w prawo w tym samym wierszu zaczynamy wpisywać nasz trening. W szarej rubryce musimy wpisać skrót do nazwy środka treningowego jaki wykonaliśmy. Na początku każdego tygodnia jest notatka z przypomnieniem jaki skrót jakiemu środkowi odpowiada, wystarczy najechać myszą na pierwsze szare pole w danym tygodniu i wyświetla nam się lista :

  • kr - kros
  • rl - rolki łyżwa
  • rk - rolki klasyk
  • mb - marszobieg
  • im - imitacja
  • ro - rower
  • og – ćw. ogólnorozwojowe          
  • nl - narty łyżwa
  • nk - narty klasyk
  • uk- ćw. Ukierunkowane

Wpisujemy skrót środka treningowego i dalej przesuwamy kursor w prawo, kolumna „Trening” to najważniejsze miejsce, gdzie opisujemy jak najdokładniej jednostkę treningową i własne przemyślenia. Następnie dwa pola na średnie i maksymalne tętno z  treningu oraz pole „Laktat” potrzebne dla bardziej zaawansowanych zawodników, jeśli nie mierzymy zakwaszenia, to zostawiamy puste. Kolejne, cały czas idąc jednym wierszem w prawo, pole kilometry chyba nie wymaga większego tłumaczenia, zapisujemy tu dystans pokonany na treningu. Program zaokrągla do jednego miejsca po przecinku. Przesuwamy się dalej, kolejna ważna część : podział na 6 stref treningowych, wpisujemy tu w pełnych minutach czas, ile w danej strefie trenowaliśmy. Przesuwając się dalej widzimy kolumnę ilość, jej sami nie modyfikujemy, w tym miejscu program podsumowuje czas trwania treningu sumując wpisane przez nas dane do poszczególnych stref. Ostanie dwie kolumny to miejsce na czas trwania treningu siły : wszechstronnej i specjalnej.

Każdy tydzień jest zakończony paskiem z podsumowaniem, które przygotowuje dla nas program, na końcu każdego miesiąca są jeszcze 4 pola, w których uzupełniamy ilość dni treningowych, liczbę treningów, zawodów i dni przejazdowych / dni choroby.

 

Podsumowanie

 Nasza praca kończy się na uzupełnieniu treningu. Program przygotowuje dla nas podsumowania : tygodniowe, miesięczne, okresowe, roczne. Podlicza czas trwania treningu z podziałem na środki treningowe i strefy intensywności, liczbę pokonanych kilometrów oraz oddzielnie treningi siły. Przygotowanie takich podsumowań ręcznie zajmuje przynajmniej kilka dobrych godzin… Dzienniczek został przygotowany dla Was, zawodników, dlatego zapraszam do korzystania i proszę o odzew, czy dla zainteresowanych instrukcja obsługi jest wystarczająca, ponieważ program jest dość skomplikowany.

 

Arkadiusz Posiadała

 

Komentarze - 1

ok

Opublikowano: 2017-06-04 12:35:31

brawo Arek fajna robota.

Aby od razu dodać komentarz zarejestruj/zaloguj się na naszym portalu. Ze względu na problemy z botami komentarze niezalogowanych ukazywać się będą najszybciej jak to możliwe, ale dopiero po akceptacji.

* - pola obowiązkowe



Prawa autorskie © skipol.pl