Ustawa Cookie - Wykorzystujemy cookies w celu poprawnego wyświetlenia strony. Wiemy - można bez nich żyć - tylko po co?

Marszobieg z kijami - obowiązek dla biegacza

Kocham biegówki -> Trening technika

2013-06-24

Obowiązkową formą ruchu, stanowiącą bazę do przygotowania się do sezonu narciarskiego jest bieg lub marsz z kijkami. Dlaczego z kijkami? Narciarze biegowi poszukiwali alternatywnego rodzaju treningu po zakończonym okresie zimowym i zaczęli stosować tzw. imitację.

Polega ona na naśladowaniu techniki biegu narciarskiego poprzez naprzemienne, dynamiczne odbijanie się raz z jednej, raz z drugiej nogi ( ruch podobny do wieloskoków ). Każde odbicie wspomagane jest odepchnięciem przeciwległej ręki, trzymającej kijek biegowy. Imitację trenuje się przede wszystkim na podbiegach. Przez wysoki dynamizm ruchu, zaangażowanie jednocześnie 90% mięśni naszego ciała i pokonanie siły grawitacji jest to jedna z najbardziej wymagających form treningu narciarzy biegaczy. Jednocześnie efektywność pracy jest bardzo wysoka. Ten sposób pokonywania podbiegów polecamy tylko osobom dobrze przygotowanym do wysokich obciążeń.

ABY ZOBACZYĆ FILM, KLIKNIJ W OBRAZEK PONIŻEJ

Dobrą alternatywą dla średnio zaawansowanych może być marszobieg z kijkami. Nie tak wymagający jak imitacja, ale również przynoszący porządane korzyści. W tym rodzaju aktywności łączymy dynamiczny marsz (najlepiej pod górę) z biegiem po płaskim i z góry.
Dla  początkujących i osób bez zacięcia czysto sportowego proponujemy Nordic Walking, czyli marsz z odpowiednio dobranymi do wzrostu kijkami. Tutaj również aktywujemy układ krwionośny i oddechowy oraz 90 procent naszych mięśni, ale bez wysokich obciążeń.
 
Jakub Mroziński, Szkoła Narciarstwa Biegowego Start Ski
 

Komentarze - 0

Aby od razu dodać komentarz zarejestruj/zaloguj się na naszym portalu. Ze względu na problemy z botami komentarze niezalogowanych ukazywać się będą najszybciej jak to możliwe, ale dopiero po akceptacji.

* - pola obowiązkowe



Prawa autorskie © skipol.pl